Já, ondrak,
Zajímající se o značky
JAWA a ČZ,
Enduro a Motokros
Něco málo o nich vím a o to málo se s vámi budu snažit podělit.
Nad nikoho se nepovyšuju,ti co mě znají tak se z každým bavím jako se sobě rovným a snažím se každému pomoci.
Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb
 
 

Co je SIX-DAYS Enduro,a Motokros?

SIX-DAYS-
Neboli Šestidenní motocyklová soutěž,ve které se zápolí ve volném terénu,
Zjednodušeně řečeno jde o spolehlivost motocyklů a jezdeckou výdrž.
Jezdec musí být mechanikem,v časovém limitu zvládat demontáže pneumatik,a drobné opravy.
Dříve se jezdilo s motocykly stavěnými přesně na to aby vydržely tempo šesti dní,jezdci trénovali na zkoušky akcelerace a vylepšovali si stroje aby jim vyhovovali.
Dnes je trend opačný,motocykly jsou jen upravené motokrosové stroje a nejlepší jezdci jsou motokrosaři pro které není problém se naučit vyměnit pneumatiku.

Enduro-soutěže se jezdí jako dvoudenní podnik,je to soutěž velice podobná Šestidenní.
Motokros-se jezdí na uzavřených tratích,jeden závod měří asi půl hodiny pak se jede další třída a pak znova půl hodiny + další minuty to si myslím že není tolik důležité.

Jak se liší Enduro od Motokrosového stroje?
Enduro má měkčí tlumiče,musí být opatřeno světelným zařízením,nádrž na palivo je větší
Motokrosové stroje mají tvrdší charakteristiku tlumičů,jsou vybaveny pouze startovním číslem bez světel.
Přesné znění co a jak se mění docela často s předpisy FIM.
Na Šestidenní se dříve značily barvou díly které se nesměli za soutěž vyměnit:
rám,střed kola bloky..
Dost věcí bylo zaplombovaných:
(válec s hlavou válce,startovní číslo-to aby si někdo nemohl někde v křoví vyměnit motocykl:-) několikrát se o to mnozí pokusily když se na to přišlo diskvalifikace a družstvo dotyčného bylo zatíženo 15000body za každý den a to znamenalo umístění od konce,to samé za odstoupení pro poruchu,zranění...
Opravy si jezdec mohl udělat pouze v čase který si najel,ráno třeba byla zkouška že musí s motorem projet motorickou silou 200metrů,jinak penalizace,penalizace za nesplnění časového limitu,pozdního příjezdu do konce etapy,...
Dost dlouho byla zakázáná cizí pomoc na trati i v depu,vše musel dělat jezdec sám,byla i finta že po odevzdání motocyklu do parkoviště večer-(do parkoviště jezdec nesměl celou noc až ráno) třeba celou noc trénoval způsob odstranění závady na rezervním motocyklu tak že to ráno zvládl před zraky přihlížejících v rekordním čase!
Pak se sice od tohoto zákazu ustoupilo,naštěstí pro nás,páč se nám to sralo jak nikdy.

Časem budu pokračovat,děkuji.

.